Лечебните свойства на крушата

Крушата цъфти, преди да са се развили листата, което улеснява пчелите по-лесно да открият цветовете и да ги опрашат.
В зависимост от сорта плодовете на крушата биват оцветени жълто или жълтозелено, някои с червени при пламъци отгоре. Повечето круши са сочни, сладки и с приятен аромат. В средата на плода се намират кафявите семенца.
Дивата круша по външен вид те не се различава много от питомните круши. Те растат по целия Балкански полуостров, а също и в Мала Азия. Плодовете на всички обаче са дребни, дървенисти и като че ли целите са изпълнени с едри песьчинки. Те са кисели и силно тръпчиви. Едва когато изгният, стават сочни, ароматни и могат да се ядат. Още преди много хиляди години хората започнали да отглеждат тези диви круши. Под грижите на човека те се изменили и се превърнали в питомни с превъзходни плодове. Крушите се ядат в прясно състояние, но от тях се приготвят и вкусни компоти, мармалади и конфитюри. От сушените резанки се вари сладък компот. От едно крушово дърво може да се получат 150 до 300 кг плодове. Крушите от едро плодните сортове тежат до 800 грама едната. Крушата съдържа голямо количество плодова захар и много минерални вещества като калий, натрий, магнезий, желязо и фосфор. Лечебните и свойства се проявяват при упорит запек, пясък и камъни в бъбреците (особено оксалатни образувания). Освен това, тя регулира киселинността на стомашните сокове и тонизира организма, усилвайки имунната защита. Според Авицена крушите притежават свойството да помагат при отравяне от гъби. Семките на плода имат доказано противоглистно действие. Всички видове-летни и есенни, приети като пресни плодове, стабилизират стомаха, освежават организма и утоляват жаждата.
Крушите са добър източник на диетични фибри, витамин С, мед и витамин К. Витамин С стимулира белите клетки да се борят с инфекциите, като директно убива много бактерии и вируси, и регенерира витамин Е. С приема на една сочна круша на ден, Вие ще приемате и 11.1% от дневната стойност на витамин С, и 9.5% от дневната стойност на мед.
Фибрите, съдържащи се в крушите, понижават високите нива на холестерола, което е изключително добра новина за хората, изложени на риск от атеросклероза и диабетични сърдечни болести. Фибрите също така се свързват с причиняващите рак химикали в колона, предпазвайки от повреда клетките му. Може би затова диетите, свързани с храни богати на фибри, се асоциират с редуциран риск от рак на колона.
Доказано е, че плодовете, богати на фибри, предпазват от рак на гърдата жените в периода след менопаузата. Такива плодове са ябълките, сливите и крушите.

Крушите се смятат и за плод, на който не са присъщи развиването на алергии. При въвеждането на плодове при бебета този плод е препоръчителното начало.

Изследвания показват, че антиоксидантните витамини А, С и Е са изключително важни за доброто функциониране на очите ни, което означава, че добавената в млякото или зърнената закуска круша, със сигурност ще има благотворен ефект.

Избор и съхранение на крушите

Тъй като крушата е доста нетраен плод, е почти сигурно, че тези, които виждате в магазините, няма да са узрели напълно. Те трябва да бъдат оставени на стайна температура до пълното им узряване. Точно в този момент- малко преди да са достигнали точката на разваляне- те ще имат най-високото ниво на антиоксиданти.

Ако искате да ускорите процеса на узряване, ги поставете в хартиени торби или вестници и периодично ги обръщайте. Съхраняването им в найлонови пликчета е нежелателно, тъй като така много бързо ще се развалят. Това се налага само ако искате да ги съхранявате за по-дълго време в хладилника.

Приготвянето на круши

Крушите трябва да бъдат много добре измити, тъй като е най-полезно да бъдат приемани цели с кората, поради намиращите се в нея фибри.

– Ако крушата е нарязана, тя бързо ще покафенее. Ако искате да избегнете този процес, напръскайте я леко с лимонов или портокалов сок.

– Като част от желаната салата, към крушата подхождат почти всички „зеленяши”, празът и орехите.

– Сервирайте крушите с козе или синьо сирене като десерт.

– Добавете нарязани круши, джинджифил и мед към овесената си закуска.

Източник:hrani.bg ,gotva4.bg

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s