Да увеличим калция в тялото си

Няколко фактора влияят за загубите на калций:

* Високо протеиновите диети причиняват загуби на калций чрез урината. Животинските протеини водят до повече загуби на калций от растителните.

* Кофеинът увеличава нуждите от калций и прекомерната употреба води до загуби чрез отделителната система

* Приемът на повече натрий (например готварската сол)

* Алкохолът пречи на усвояването на калций

* Упражненията забавят загубите на калций от костите и са най-важния фактор за поддържане на тяхното здраве

* Консумацията на термично обработени храни увеличава наличието на калций, който е вреден за тялото ни, а консумацията на сурови растителни храни увеличава калция в биоактивна форма, който директно се използва по предназначение, алкализира и обогатява

Източници на калций:

* Зеленолистните зеленчуци (особено най-тъмно зелените)  като кейл, спанак, киселец, коприва, всички зелеви….

* Зеленчуци като броколи, зелен фасул, целина

* цитрусовите плодове, особено портокалите

* водораслите (келп, уакаме, араме, нори, комбу…)

* сурови ядки и семена като бадеми, небелен сусам…

източник: zemianazaem.com

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s