Храни за здрава коса

Дори по отношение на косата от значение са не само заздравителните процедури, но и храната, която всеки ден консумираме.

Шампоанът и балсамът за коса обикновено не са достатъчни, за да ни осигурят желания блясък и здравина на косата. За да получим отговора на въпроса как да постигнем желаната коса, е нужно да се запознаем и с това, което правим в кухнята.

Косата нормално израства с около 1 см всеки месец, а растежът на косъма се подсигурява от комплекса хранителните съставки, който приемаме с храната. Затова, ако човек се храни правилно, т.е. достатъчно и пълноценно, ще осигури нормалното протичане на всички процеси на растеж, вкл. и на косата.

Ако през целия живот сте имали тънка коса, това също може да се промени – с помощта на добре балансиран хранителен режим, който включва голямо количество стимулиращи растежа белтъчини и желязо, твърдят експертите в областта на козметиката и храненето. Освен това трябва да се внимава с храни, които изтъняват косъма и забързват неговия растеж.

Въпреки че в почти всеки супермаркет могат да се намерят хранителни добавки, които твърдят, че подобряват състоянието на косата, опитайте се да си набавите необходимите хранителни вещества директно от храната. Разбира се, когато това е възможно. Освен това, макар и в редки случаи, прекомерният прием на някои хранителни добавки и витамини (напр. витамин А) може да има негативни последици за косъма.

Една четвърт от обема на косъма се дължи на водата в него, а косата е гъвкава и мека само, ако е достатъчно хидратирана.Така че поемайки течности в изобилие, не само пречиствате организма си от отрови, но и поддържате косите си блестящи.

Желязото е необходимо за пренасянето на кислород до косъма. Ако в храната липсва достатъчно желязо, косата изпитва глад за кислород. Може да се поема като хранителна добавка, но желязо има в нужното количество червено месо, зеления грах и фасул и в копривата.

За здравето на скалпа се грижи витамин А .Него го има в млякото и млечните продукти, в яйцата, черният дроб, като от бетакаротиновите плодове са известни кайсийте и морковите.

Протеините изграждат корена на косъма, а витамините В и С се грижат за здравината му, подпомагат растежа и предотвратяват цъфтенето.Богати на протеини са всички животински продукти – месо, мляко, яйца; има ги и в зърнените храни и ядките. В месото, млякото, яйцата, ядките и рибата има и витамин В, а витамин С съдържат кивито, всички цитруси и магданозът.

Когато на преден план е здравата коса, няма значение как предпочитате яйцата – на очи, пържени или варени. Защото в какъвто и вид да са поднесени, те са един най-пълноценните източници на белтъчини, който може да намерите. Освен това съдържат биотин и витамин B12, които също са необходими за здравата коса.

 

източник:интернет матеряли

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s