Желязо

Намиране на храни, съдържащи желязо и добавки с желязо са начините да получите повече желязо за организма си. Желязото е естествен начин да получите повече енергия. Това е минерал, който осигурява кислород на кръвните клетки и произвежда червени кръвни клетки. 60-70% от американците не получават достатъчно желязо от диетата си. Недостигът на желязо може да причини слаби кости и мускулна структура.

Ниското енергийно ниво също е резултат от недостига на желязо. Не достатъчното количество желязо в кръвта може да доведе анемия.
Според WHfoods, мъжете и жените трябва да получават около 10 мг желязо в диетата си дневно. Жени, които са в менструация им трябва 15 мг дневно. Бременните жени трябва да получават 30 мг дневно.
Получаването на повече желязо може да допринесе за по-здрава имунна система. Желязото прави по – здрави кости и мускули в тялото.

Инструкции:

Яжте бобови растения. Ще намерите добро количество желязо в бобовите растения. Нахута съдържа 6,2 мг желязо. Само от него можете да си осигурите дневната нужда на желязото. Леща, черен боб, шарен боб и фасул съдържат добро количество желязо. Бобовите растения са добър източник на желязо и балансират качествено храненето. Много добър източник на минерали.

Яжте ядки. Ядки са доста добър източник на желязо. Тиквеното семе съдържа 2,5 грама желязо. Кашуто и кедровите ядки са с доста високо съдържание на желязо. Те съдържат 10% от дневната ви нужда,  което е около 1 мг. Фъстъците и бадемите съдържат по-малко количество желязо.

Използвайте билки и подправки при готвене. Ще откриете, че билките и подправките могат да съдържат една отлична доза желязо. Мащерка (3,56 мг) и кимион (3,98 мг) на чаена лъжичка са много високи източници на желязо. Чили на прах, къри на прах, копър, гръцки сминдух на семена, риган, синапено семе, магданоз, червен пипер, куркума са всички те са идеален източник на желязо.

Яжте зеленчуци. Ще откриете, че във варения спанак има доста  желязо. Други зеленчуци, като маруля, броколи, зелен фасул, зелена ряпа, сладки картофи и грах осигуряват добро количество желязо на организма ви.

Пшеница е отличен източник на фибри и желязо. Пшеничен хляб съдържа повече желязо отколкото белият. Пшеничен хляб е по-добър за вашето здраве.

2 thoughts on “Желязо

  1. Желязото се устовява трудно от организма от бобовите растения.За това след порция леща /например/ се изяжда един портокал!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s